Volvo FMX, het beste voor de bouw!

De Volvo FMX is robuust en ontworpen voor de bouw en is te configureren voor alle werkzaamheden in de bouw, of u nu materialen levert of werkzaamheden verricht op moeilijk begaanbaar terrein.

 

Volvo Dynamic Steering

Volvo Dynamic Steering

De Volvo FMX kan worden uitgerust met Volvo Dynamic Steering, de grootste noviteit sinds de uitvinding van de stuurbekrachtiging. Daardoor kan de Volvo FMX goed uit de voeten op verhard en onverhard terrein en raakt de chauffeur minder vermoeid.

Volvo Dynamic Steering is ook verkrijgbaar voor dubbele voorassen. Een 8×4 is een van de meest voorkomende configuraties. Sturen met twee assen vergt echter meer kracht dan met één as.

Volvo Dynamic Steering combineert een hydraulische stuurinrichting met een elektromotor, wat tot 85 procent van de benodigde stuurkracht oplevert bij lage snelheden. De motor wordt 2000 keer per seconde elektronisch geregeld, om op elk moment de perfecte mate van ondersteuning te bieden. Voor chauffeurs betekent Volvo Dynamic Steering dat zij hun actieve carrière kunnen verlengen zonder schouderproblemen op te lopen.

 

Besparen met een tridemstel

Volvo FMX Tridemstel

Het tridemconcept, waarbij de assen optimaal ten opzichte van elkaar zijn geplaatst, is nu beschikbaar met de nieuwe luchtvering die speciaal is ontworpen voor bouwtaken. Dat maakt een extreme manoeuvreerbaarheid mogelijk.

Met het tridemconcept van Volvo Trucks is in principe iedere plek bereikbaar; zo kunt u een klein woonerf oprijden, om in een tuin te lossen. Door de luchtvering en de grote bodemvrijheid is dit een zeer veelzijdige truck. En met sterke stabilisatoren op drie assen vlak onder de lading, is de kiepstabiliteit uitmuntend. Als de truck onbeladen is en de naloopas omhoog gebracht wordt om brandstof te besparen, is de tractie op de aangedreven wielen beter. De combinatie van grotere bodemspeling en een verhoogde naloopas maken het makkelijker om steile hellingen te nemen zonder vast te komen zitten.

 

Optimale luchtvering

VolvoFMX Optimale luchtvering

Verbeterde stabilisatoren spelen een belangrijke rol in de luchtvering van de Volvo FMX. Deze zijn omhoog gericht en centraal tussen de assen geplaatst, zodat ze de krachten van de weg en de truck overbrengen op het stijfste gedeelte van het frame, ter verbetering van de rolstabiliteit. De luchtvering heeft een intelligent regelsysteem die de lastverdeling tussen de assen optimaliseert voor maximale kantelstabiliteit.

 

300 mm bodemvrijheid

Volvo FMX bodemvrijheid

Het ontwerp van de Volvo FMX plaatst kwetsbare onderdelen, zoals hoger geplaatste veerplaten en luchtbalgen, boven de aangedreven assen, waar ze minder te verduren hebben. Dit resulteert in ten minste 300 millimeter bodemvrijheid. De schijfremmen worden beschermd door veiligheidskooien, maar ook die zitten 340 millimeter boven de grond.

 

Automatic Traction Control (ATC)

Volvo FMX Optimale luchtvering

Automatic Traction Control (ATC) is een slimme voorziening die automatisch de vooras activeert wanneer dat nodig is. Terwijl permanente All-Wheel-Drive (AWD) de gebruikelijke optie is voor trucks in de bouw, hanteert Volvo een andere aanpak. In slechts twee tot vijf procent is AWD echt nodig. Dat houdt in dat een aangedreven vooras in ruim 95% van de tijd een verspilling van brandstof is, behalve bij een FMX met Automatic Traction Control.

 

I-Shift in de bouw

Volvo FMX I-Shift

I-Shift voldoet ruimschoots aan de eisen van zeer zware toepassingen. Bovendien is I-Shift nu leverbaar voor alle asconfiguraties, waaronder trucks met een aangedreven vooras. Dankzij de verbeterde versnellingsbak en de aanpassingen in de schakelsoftware is I-Shift nu ook geschikt voor zware omstandigheden, zoals in ruw en bergachtig terrein. Omdat I-Shift nu ook leverbaar is voor voertuigen met een aangedreven vooras (4×4, 6×6, 8×6 en de nieuwe 10×6), kan de intelligente transmissie nu voor bijna elke opdracht worden ingezet.

 

I-Shift met kruipversnellingen

Volvo FMX I-Shift met kruipversnellingen

I-Shift met kruipversnellingen is een unieke versnellingsbak. De nieuwe versnellingen die zijn toegevoegd aan de automatische versnellingsbak I-Shift leveren een uitzonderlijk startvermogen voor trucks die zware ladingen vervoeren onder lastige omstandigheden. Het systeem is geheel uniek voor in serie geproduceerde zware trucks.

De nieuwe uitvoering van Volvo Trucks I-Shift maakt het mogelijk om tot twee nieuwe kruipversnellingen toe te voegen. Dit betekent onder andere dat de truck kan wegrijden vanuit stilstand met een treingewicht tot wel 325 ton.

Chassis voor zware omstandigheden

De Volvo FMX is de ultieme bouwtruck ontwikkelen. Daarom ontwierpen we het chassis zo dat het jaar na jaar de moeilijkste rijomstandigheden en de zwaarste ladingen aankan.

Maar bij bouwtrucks gaat het niet alleen over veel gewicht en extreem terrein. Daarom is de Volvo FMX uitgerust met een keur aan slimme chassisvoorzieningen als tridem, Automatic Traction Control en luchtvering, die zorgen voor een zeer laag brandstofverbruik en eersteklas rijcomfort.

 

Chassishoogten, bij benadering

  • Middel: 900 mm
  • Hoog: 1000 mm
  • X-Hoog: 1200 mm
  • XX-Hoog: 1240 mm

 

Wielbasis

  • Trekker: 3,000 tot 4,100 mm
  • Bakwagen: 3,200 tot 6,700 mm

 

Volvo FMX Optimale luchtvering

De meeste bouwtrucks rijden ten minste de helft van de tijd ongeladen. Gewoonlijk betekent dat een hobbelige rit met veel trilling die door het chassis wordt doorgegeven. Niet met luchtvering. De luchtvering maakt het rijden soepel en comfortabel, waardoor chauffeur, truck en lading minder te verduren krijgen. Onze luchtvering is speciaal ontworpen voor bouwtrucks en nu ook leverbaar voor de configuraties 4×4, 6×6, 8×6 en 10×6.

 

Automatic Traction Control

Volvo FMX Optimale luchtvering

Wanneer u op extreem terrein rijdt, heeft u waarschijnlijk al snel een truck nodig met een aangedreven vooras of aandrijving op alle wielen. Automatic Traction Control (ATC) is een revolutionaire nieuwe voorziening die automatisch de aandrijving op de vooras activeert, maar alleen als dat nodig is. U beschikt altijd over de vereiste tractie zodat u nooit vast komt te zitten. Maar het belangrijkste is dat u tot 2% brandstof kunt besparen in vergelijking met een permanent geactiveerde vooras. ATC is standaard voor de configuraties 4×4, 6×6, 8×6 en 10×6.

 

Liftbare tandemas

Volvo FMX Liftbare tandemas

Maak een 6×2 van uw 8×4. Of uw 4×2 van uw 6×4. De Volvo FMX is nu beschikbaar met de geheel nieuwe liftbare tandemas, een revolutionaire voorziening waarmee de achterste aandrijfas kan worden ontkoppeld en omhoog gebracht als de truck is uitgeladen. Net zoals een naloopas verkleint dit de draaicirkel aanzienlijk en wordt het brandstofverbruik lager: met wel 4% bij rijden zonder lading.

 

Laadcapaciteit

Volvo FMX Laadcapaciteit

Voor een hogere productiviteit zijn weinig zaken belangrijker dan laadcapaciteit. Elke extra ton die wordt vervoerd, kan direct worden vertaald in hogere winstmarges. Met name als u werkt in een afgesloten gebied, waar u de truck kunt beladen tot de technische limieten. We hebben het laadvermogen voor de voorwielophanging nu verhoogd van 18 tot 20 ton voor dubbele voorassen. En de aangedreven vooras kan nu ladingen tot 10 ton aan.

 

Tridemstel

Volvo FMX Tridemstel

Vergeleken met dubbele voorassen, die standaard zijn voor bouwtrucks, geeft het tridemstel de truck een aanzienlijk krappere draaicirkel. U heeft de keuze uit een naloopas en een voorloopas (of beide, op een 8×2). Beide assen worden hydraulisch gestuurd en kunnen omhoog worden gebracht bij het rijden zonder lading, waardoor u brandstof bespaart en onnodige bandenslijtage voorkomt. Het tridemstel is goedgekeurd voor ladingen tot 36 ton, waardoor het maximaal brutovoertuiggewicht op 56 ton komt voor een 10×4.

 

Sleephaak

Volvo FMX Sleephaak

De Volvo FMX is gebouwd om het zware duw-en trekwerk van de bouwindustrie aan te kunnen. De truck is sterk genoeg voor 32 ton aan de sleephaak. Als de truck tegen een hoop steenslag aanrijdt, of zelfs tegen een betonnen muur, kan de truck gewoon doorgaan met werken alsof er niets is gebeurd. De trekbalk bestaat uit één stuk gietijzer.

 

Vijfassers

Volvo FMX Vijfasser

Volvo biedt nu vijfassige trucks af fabriek. Dit biedt talrijke voordelen vergeleken met achteraf inbouwen van een as. U krijgt een volledige typegoedkeuring voor het voertuig. U heeft de truck sneller en voorkomt kostbaar ombouwwerk. U krijgt ook de volledige garantie en aftermarket-ondersteuning van Volvo, met op den lange duur lagere bedrijfskosten. Kies tussen 10×4 en 10×6 (met aangedreven vooras).

 

EBS

Volvo FMX EBS

Met de nieuwste aanvulling op ons remprogramma betekent het kiezen voor trommelremmen niet dat u concessies moet doen voor wat betreft de remkracht. De elektronisch geregelde remmen (EBS) leveren een aantal grote voordelen ten opzichte van conventioneel systeem, met een duidelijk betere respons, snellere prestaties en een prettiger remgevoel. Bovendien krijgt u de beschikking over een reeks handige functies, zoals Brake Blending (waarbij de hulpremmen de bedrijfsremmen ondersteunen), Hill Start Aid en Launch Control (waarbij de remmen samenwerken met I-Shift). EBS is beschikbaar voor een specifieke reeks asconfiguraties en chassishoogten.

Een aandrijflijn voor elk doel

De aandrijflijn van de Volvo FMX is uitgerust met een betrouwbare D11- of D13-motor die al het vermogen en koppel levert dat u nodig heeft voor uw werk. Gekoppeld aan de intelligente I-Shift – nu leverbaar voor zware toepassingen – wordt uw werkdag nog comfortabeler en efficiënter.

 

Motoren

  • D11K (330, 370, 410 of 450 pk)
  • D13K(420, 460, 500 of 540 pk)

 

 Versnellingsbakken

  • I-Shift (3 modellen)
  • Handmatig (7 modellen)
  • Powertronic(2 modellen)

 

Achterassen

  • Enkele reductie (maximaal toelaatbaar treingewicht: 44–70 t)
  • Naafreductie (maximaal toelaatbaar treingewicht: 65–120 t)

 

Krachtige en zuinige motoren

Volvo FMX dieselmotoren

De Volvo FMX is uitgerust met motoren die aan de hoogste milieu-eisen voldoen zonder dat de prestaties en het brandstofverbruik daaronder te lijden hebben. De toonaangevende positie van Volvo op het gebied van dieselmotortechnologie maakt dit mogelijk.

 

Ingebouwde brandstofzuinigheid met common rail inspuiting

Alle motoren van de nieuwe Volvo FMX zijn uitgerust met een common rail inspuitsysteem. Samen met de daarop afgestemde software geeft dit de beste motorregeling met minder interne wrijving. Het resultaat: een hogere brandstofefficiency, een verbeterd motorkoppel en een snellere respons bij lagere toeren. Onze common rail Euro 6-motoren maken echt het verschil. Voor uw winstmarge én voor het milieu.

 

Onze Euro 6-oplossing: hoe het werkt

 

1. Motor

Nieuwe motoronderdelen verbeteren de gasstroming en zorgen ervoor dat de uitlaatgassen het nabehandelingssysteem met een optimale temperatuur bereiken.

2. Zevende verstuiver

(niet nodig op D11K- en D13K420-motoren)
Een speciale dieselverstuiver wordt toegepast voor het regelen van de warmte van de DOC en voor een efficiënte en correcte werking van het dieselroetfilter en de SCR.

3. De dieseloxidatiekatalysator (DOC)

De DOC produceert de NO2 die het dieselroetfilter (DPF) nodig heeft om de deeltjes op een efficiënte manier te verbranden. In koude omstandigheden zorgt de DOC ook voor de hitte die nodig is voor de regeneratie.

4. Het dieselroetfilter (DPF)

Het filter verzamelt deeltjes (PM) en slaat deze op tot ze worden verbrand tijdens de regeneratie. De regeneratie vindt automatisch plaats. U hoeft zelf geen enkele actie te ondernemen.

5. Selectieve katalytische reductie (SCR)

In het menggedeelte worden de uitlaatgassen bespoten met AdBlue. Wanneer de uitlaatgassen de katalysator bereiken, worden de stikstofoxiden (NO2) op een efficiënte manier omgezet in onschadelijk stikstofgas en water.

6. Ammonia Slip Catalyst (ASC)

De ammoniakslipkatalysator (is de laatste stap voor de uitlaat, waarbij de eventueel resterende ammoniak (NH3) wordt verwijderd.

 

Automatische versnellingsbak

Volvo FMX I-Shift Automatische versnellingsbak

De I-Shift-versnellingsbak is wel een van de meest gewaardeerde uitvindingen van Volvo. En dankzij de versterkte versie, is deze nu beschikbaar voor meer en zwaardere toepassingen dan ooit tevoren.

U kunt natuurlijk ook kiezen voor onze reeks handgeschakelde versnellingsbakken, die zijn goedgekeurd voor treingewichten tot 100 ton. Samen met Powertronic, onze volautomatische PowerShift-versnellingsbak met koppelomvormer en oliekoeler, is er altijd een perfecte versnellingsbak voor elke taak.

Een ruime cabine - en veilig

De cabine van de Volvo FMX is ruim en voorzien van nieuwe en bekende functies die de chauffeur ondersteunen en de werkdag veraangenamen.

 

Dagcabine

  • Interieurhoogte: 157 cm (114 cm*)

 

Slaapcabine

  • Interieurhoogte: 157 cm (114 cm*)

 

Globetrotter-cabine

  • Interieurhoogte: 196 cm (153 cm*)

 

Manschappencabine

  • Interieurhoogte 1590 mm (achterste gedeelte van de cabine), lengte buitenkant cabine 3300 mm (BIW), breedte buitenkant 2495 mm (BIW).

* Op de motortunnel

 

Ruimte om te werken

Volvo FMX Cabine

Een comfortabele chauffeursstoel, uitstekend zicht en volop ruimte maken uw werk aangenamer en veiliger. Een overzichtelijk dashboard, met elke knop en hendel binnen handbereik, vergemakkelijkt het rijden.

 

Manschappencabine

Volvo FMX Manschappencabine

De ruime, vergrote cabine voor de FMX biedt comfort en veiligheid in elk detail. De cabine, die is ontworpen voor zware toepassingen, biedt ruimte aan maximaal zes personen en is uitgerust met allerlei praktische details. De uitklapbare trede en de brede portieren zorgen dat alle passagiers comfortabel en veilig kunnen in- en uitstappen.

 

Inklapbare trede

Volvo FMX Inklapbare trede

Een inklapbare extra trede vergemakkelijkt het instappen van trucks met een hoog chassis. Alle drie treden hebben een antislipuitvoering. Het extra licht in het portier helpt om veilig in te stappen in het donker.

 

Opstaptrede aan voorkant

Volvo FMX Opstaptrede

Het gehele robuuste, onderste frontgedeelte kan dienst doen als een ladder. Klim er gewoon op. Voor nog betere toegang bij het reinigen van de voorruit is er een optionele extra ladder die op de voorbumper kan worden gezet.

 

Hoge luchtinlaat

Volvo FMX Hoge luchtinlaat

De hoge luchtinlaat draagt bij aan een goed zicht naar achteren bij het achteruitrijden. De inlaat heeft een hoge luchtdoorvoer en is goed beschermd tegen stof.

 

Spiegels

Volvo FMX Cabine

Robuuste buitenspiegels met stevige bevestigingen die tegen een stootje kunnen. Smalle spiegelarmen voor goed zicht naar voren.

Ik wil een offerte voor de Volvo FMX

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com

Ik wil kennismaken met de Volvo FMX

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com

Ik wil graag meer informatie

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com

DE 10 SUCCESFACTOREN VAN DE NIEUWE VOLVO FMX

1. DESIGN
Asok George verklaart wat de nieuwe truck gemeen heeft met uw favoriete jeans.

2. STUURINRICHTING
Waarom kuilen in de weg er niet meer toe doen en schouders minder worden belast: Volvo Dynamic Steering

3. ROBUUSTHEID
Robuust genoeg om ergens tegenaan te rijden zonder meteen gerepareerd te moeten worden?

4. TRIDEM
Als er nauwelijks plek is om te manoeuvreren, draaien de Tridemassen op alle juiste plekken.

5. BODEMVRIJHEID
Als de belangrijke onderdelen beschermd zijn, hoeft luchtvering niet meer ten koste van bodemvrijheid te gaan.

6. WERKPLEK
Het nieuwe cabine-ontwerp heeft betere opbergmogelijkheden, meer comfort en een hele reeks bedieningsinstrumenten binnen handbereik.

7. LUCHTVERING
Wat de nieuwe luchtvering betekent voor een Volvo FMX en de chauffeur wanneer de weg op een wasbord lijkt.

8. MOBILITEIT
Ontdek waarom een aangedreven vooras brandstof verspilt, behalve bij een Volvo FMX met Automatic Traction Control.

9. I-SHIFT
Lees er alles over: Volvo's automatische I-Shift-versnellingsbak is nu beschikbaar voor zwaardere omstandigheden dan ooit.

10. KOPLAMPEN
Meer productiviteit zonder daglicht: de beste lichtprestaties voor FMX-chauffeurs.

Keuze uit meer dan 650 kleuren

Volvo FMX in beeld

Ja, ik wil meer informatie over deze truck.

  • Van Dijk Culemborg

    Rolweg 13
    4104 AV Culemborg

    T. 0345 544 640
    F. 0345 513 449
    E. 6ea5a293a0529ba6979fa2a4a1a26f54979f939b9e54706e93529aa497986f549f939b9ea6a16c9ba098a16095a79e979f94a1a49972a893a0969b9c9da6a4a7959da560a09e54709ba098a16095a79e979f94a1a49972a893a0969b9c9da6a4a7959da560a09e6e6193706e61a5a293a070 3dfc6NCdbhfYnPRrMPeJRKMDmwTuB3 caesar - schakel javascript aan -
  • Van Dijk Utrecht

    Otto Hahnweg 8
    3542 AX Utrecht

    T. 030 240 97 40
    F. 030 241 50 55
    E. 49807d6e7b2d7681727a7d7f7c7d4a2f727a6e76792f4b496e2d757f72734a2f7a6e7679817c47767b737c3b82817f727075814d836e7b71767778817f827078803b7b792f4b767b737c3b82817f727075814d836e7b71767778817f827078803b7b79493c6e4b493c807d6e7b4b nBkCp3e9QrvLJoLIPvp3c1vxqTwBnJz caesar - schakel javascript aan -
  • Van Dijk Woerden

    Rosmolenlaan 5
    3447 GL Woerden

    T. 0348 439 030
    F. 0348 439 049
    E. 0a413e2f3cee3742333b3e403d3e0bf0333b2f373af00c0a2fee364033340bf03b2f373a423d08373c343dfc453d334032333c0e442f3c32373839424043313941fc3c3af00c373c343dfc453d334032333c0e442f3c32373839424043313941fc3c3a0afd2f0c0afd413e2f3c0c DGecBTgnVbkL3fXrzVp1gb8UYf9PY73l caesar - schakel javascript aan -
Terug